PoosConnections

By poosconnections

Arie van Eijden: vader van Oranjesupporters!

Maandag 9 mei: Uitnodiging gekregen voor de presentatie van het jubileumboek van en voor supporters van Oranje. Het eerste exemplaar wordt overhandigd aan Arie van Eijden, die twintig jaar geleden het initiatief nam voor de oprichting van de supportersclub Oranje.
 
Na zijn benoeming tot directeur betaald voetbal bood Arie mij de kans hoofd communicatie van de KNVB te worden. Ik kende Arie al goed uit de tijd dat hij vice-voorzitter was van Ajax en ik journalist was bij het Algemeen Dagblad.
Bij de KNVB was hij meer dan mijn baas. Als een soort vader leidde hij de sectie betaald voetbal. En dat betekende dat je ook meer dan welkom was in het ‘warme gezin’ van Arie en zijn vrouw Janna. Zeker na de dood van Conny in 2000 heb ik dat enorm gewaardeerd. 

Na mijn vertrek uit de Zeister bossen was elk weerzien met Arie bijzonder. Heb Arie zelfs nog even bij NEC gezien als troubleshooter.
 
Uitgerekend dit weekend nog uitgebreid over hem gesproken met Leen Looijen die vorige week te gast was bij Almere City om trainer Jack de Gier te huldigen met een bronzen stier. Arie was toen zijn gastheer als voorzitter van de raad van commissarissen van deze club, die op dit moment erg verrast in de nacompetitie.
 
Als ik tussen het klussen aan het nieuwe huis enige ruimte heb, dan kom ik graag naar de presentatie van het boek in het Olympisch Stadion. Niet alleen om het bestuur te feliciteren en mijn vriend en ex KNVB-collega (!) Jacco Swart te treffen als spreekstalmeester, maar vooral om Arie en Janna weer eens te zien. Met afstand mijn ‘warmste en hartelijkste baas’!
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.