PoosConnections

By poosconnections

Dr dr Johan Hoorn, een te gekke wetenschapper

Donderdag 20 augustus 2015: Ik loop een dag achter met mijn connecties. Pas diep in de nacht was ik klaar met het vieren van een prachtige dag bij de KvK met de installatie van het Innovatiekabinet. Gebeurde voorafgaand aan de bekendmaking van de MKB Innovatie Top 100 tijdens Sail.
Het Innovatiekabinet bestaat uit elf leden (wetenschappers, ondernemers en opiniemakers) die zich bezighouden met thema's die nu en straks spelen in het bedrijfsleven en de samenleving. 
Ik maakte voor het eerst kennis met Dr dr Johan Hoorn, een te gekke wetenschapper met wie ik de komende maanden veel zal optrekken. Hij gaf mij veel energie, maar ik hoop dat ik hem ook wat boeiende contacten mag aanbieden uit mijn rijke netwerk. We verheugen ons in elk geval op de samenwerking!
Johan is gepromoveerd in literatuurwetenschappen, maar daarna ook in de informatica (vandaar Dr dr). Hij is minister van Slim en Creatief en dat is een terechte titel, vind ik.
Johan is verbonden aan de VU,  maar heeft ook nog twee bedrijfsactiviteiten. Een richt zich op grote concerns die vastlopen in hun eigen patronen en procedures en moeite hebben met innoveren. De tweede is een lab voor hopeloze gevallen. Een project wordt inmiddels opgepikt door Google... Zo gek kan het dus lopen. En tussendoor timmert Johan aan de weg met een zorgrobot. In een blog kom ik er binnenkort graag uitgebreider op terug.

Comments
Sign in or get an account to comment.