PoosConnections

By poosconnections

Puck Settels staat haar mannetje

Zaterdag 29 augustus 2015: Vandaag overdondert door oud-KNVB collega Puck Settels (75).  Vier maanden geleden kwam ik haar ook tegen in het mooiste filmhuis dat ik ken: de Catharinakapel in Harderwijk. Ze werkte daar als vrijwilligster maar ze keek mij de deur uit toen ik haar begroette. Naar nu later blijkt omdat ze niet wist wie die ,,rare snijboon’’ was.  Ik werkte zo’n negen jaar indirect met haar samen toen ik hoofd communicatie van de voetbalbond was.
 
Na die ontmoeting in het Filmhuis heeft Puck enkele mensen gebeld of zij soms wisten wie ik zou kunnen zijn….
 
Vandaag viel het muntje op de markt bij onze tweede kennismaking. Puck liet zich nu van haar andere kant zien. Marie-Francoise en ik ‘moesten’ haar huis zien en koffie drinken. Puck die vooral met zichzelf communiceert, betoverde ons met haar charmante stadswoning, maar ook met haar verhalen.
Ze is waarschijnlijk de enige vrouw ter wereld die vier WK’s heeft meegemaakt als teammanager van nationale teams.
 
Alleen Evert Teunissen had als bondscoach van het zaalvoetbal moeite met haar. ,,Want een vrouw hoort niet in een mannenkleedkamer’’, zo deed hij ooit zijn beklag bij Rinus Michels. Wijle Michels reageerde ad rem en in stijl: ,,En ik houd niet van mannen in de kleedkamer.’’ Nadien werd nooit meer getwijfeld over de rol en functie van Puck.
 
Als oer Amsterdamse moet ze nog altijd wennen aan haar leven als een geëmancipeerde vrouw in de overwegend christelijke Hanzestad. Ze heeft een zeldzaam en uniek karakter dat je moet leren waarderen. Chapeau dat ze op haar 75ste nog regelmatig naar Amsterdam gaat met haar autootje en dan in Tuschinki via een straalverbinding met Londen naar een voorstelling van Shakespeare kijkt.  Ook is ze straks weer van plan het vliegtuig in te stappen naar Canada om de Indian Summer te bewonderen.
 

Comments
Sign in or get an account to comment.