PoosConnections

By poosconnections

Eric van Stade (Avrotros), oog voor innovatie

Maandag 31augustus 2015: Vandaag was ik samen met 49 andere gasten bij het innovatiediner van Trosavro om te praten over de kansen en toekomst van deze publieke omroep.

Omroepdirecteur Eric van Stade had met steun van Winkelman Van Hessen, het meest toonaangevende pr-bureau van ons land, de belangrijkste innovatoren uitgenodigd. Niemand ontbrak en iedereen zat op het puntje van zijn stoel. Een groot compliment voor Eric en zijn organisatie.

Ik ken Eric enigszins uit zijn SBS6 tijd toen hij verbonden was met de KNVB. Hij werkte toen nauw samen met mijn journalistieke peetoom Lex Muller, jarenlang chef sport bij AD en later bij SBS6. 

Na gisteravond is Eric flink in mijn achting gestegen. Ik heb altijd groot respect voor leiders die nieuwsgierig zijn en zich kwetsbaar durven op te stellen. Opmerkingen als ,,mijn kinderen en ik kijken nauwelijks meer tv" moet je durven te vertalen in kansen.

Na vanavond heeft Eric bestuurders van o.a. KvK, Siemens, KPN, Asml, Rockstart, NS en Schiphol maar ook Ruud Koornstra en Hans Biesheuvel als ambassadeur. Vond het bijzonder als innovatiepromotor erbij te mogen zijn en pleidooi te houden voor het Innovatiekabinet van de KvK, het MKB en de innovatiekracht van de zwerm individuen die op 1001 plekken samenwerken, oa op het Permanent Beta festival.

Comments
Sign in or get an account to comment.