PoosConnections

By poosconnections

Rudolph Vermeer, filosofische innovatieprofeet

Vrijdag 4 september 2015: Als mijn vriend Hans Blokzijl mij koppelt aan een relatie dan ga ik onvoorwaardelijk het gesprek aan met die persoon. Hans denkt altijd aan mij en ik kan niet zonder hem als vriend.
 
Vandaag verbond hij mij aan drie bijzondere mensen, onder wie Rudolph Vermeer. Hij was dit jaar een blauwe maandag wethouder financien namens D66 in Baarn. Hij ontdekte al gauw dat de politiek niet zijn ding is.
 
Rudolph is van nature filosoof, maar ontwikkelde zich via Nyenrode tot een doorgewinterde consultant. Na zijn politieke demasque besloot hij zich als creatief strateeg te bekwamen. 
 
Rudolph brandt nu van ambitie om disruptieve innovatie  in het bedrijfsleven te realiseren met nieuwe technieken. En dat spreekt mij vanzelfsprekend aan. Vandaag wilde hij graag zijn ideologie en kennis bij mij toetsen om te kijken hoe dit gedachtegoed kan worden uitgedragen.

Ik was onder de indruk van zijn visie en wil hem graag helpen.  Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren. Komende tijd moeten we de boodschap eerst aanscherpen voor bijvoorbeeld specifiek het MKB. Deze sector is uniek, maar ook weerbarstig.  

Kijk uiteindelijk uit naar een gezamenlijk seminar, uiteraard in mijn tweede huiskamer, het Groene Paviljoen van Hans Blokzijl.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.