PoosConnections

By poosconnections

Jeroen Haverkort verbindt mij weer met Cas

Dinsdag 15 september 2015: In korte tijd heb ik een bijzondere band opgebouwd met journalist Jeroen Haverkort (39) van dagblad Metro. 

In het voorjaar interviewde Jeroen mij over mijn favoriete voetballer Cas Janssens. Cas kroonde zich in 1973 als spits van NEC tot topscorer van Nederland. Jeroen raakte zo gegrepen door het bijzondere verhaal over deze aanvaller dat hij voorstelde een boek over hem te maken en of ik hem daarbij wilde helpen. Jeroen zelf was in 1973 nota bene nog niet geboren. Het idee sprak mij direct aan, want ik wil nog steeds alles weten over deze voetballer die verstopt in Zuid-Frankrijk woont en niets meer te maken wil hebben met zijn vaderland. Samen met enkele broers heb ik incidenteel nog contact met hem.
 
Het enthousiasme van Jeroen werkte zo aanstekelijk dat Marieke Derksen, na ampel beraad met haar vader Johan, verklaarde het boek te willen uitgeven namens VI boeken.

Afgelopen maanden hebben Jeroen en ik al menig gesprek gevoerd met familieleden, ploeggenoten en vrienden van Cas. Vanavond wilden we weer nieuwe plannen maken voor een nieuwe reeks gesprekken. Maar ik was niet tijdig bij de telefoon en Jeroen bereidde zich als voetbalverslaggever inmiddels voor op de miljoenenkraker tussen PSV en Manchester United. 

Morgen praten we verder over de verdwenen topscorer van Nederland, die zelf nooit het grote geld heeft mogen verdienen en nu in de anonimiteit verder leeft.

Comments
Sign in or get an account to comment.