PoosConnections

By poosconnections

Bas Stoker: herkenningspunt KNVB

Maandag 1 februari: Afgelopen zondag vertelde Bas Stoker mij nog dat ik bij de KNVB niemand meer zou herkennen wanneer ik weer eens door de gangen van het bondsbureau zou lopen. Blij dat ik hem in de Goffert zag bij NEC-AZ, want vandaag zocht ik een contact bij de voetbalbond om mijn vriend en ex-international Theo de Jong te helpen. Uiteraard kon Bas mij verder helpen.
 
Heb Bas veertien jaar geleden voor het eerst ontmoet toen hij schuchter zijn entree maakte in de Zeister bossen als plichtgetrouw facilitair medewerker. Hij speelde toen nog korfbal, maar bleek snel bereid ook tussen de middag mee te voetballen. Ik werd altijd gek hoe hij zijn tegenstander schaduwde, maar we kregen wel een hechte band.
 
Later bleek hij ook supporter te zijn van NEC. En dan heb je helemaal een streepje voor op mij. Nog altijd zit hij bij de thuiswedstrijden op de tribune, meestal met zijn broer. Hij overleefde alle reorganisaties bij de KNVB en ik vind het echt gaaf dat hij zich nu mag bezighouden met een van de mooiste projecten bij de bond: de realisatie van de KNVB Campus.
 
Ruim 13 miljoen euro wordt geinvesteerd in het kloppend voetbalhart van Nederland. Een nieuw trainingscentrum, renovatie van de sporthal en Sportmedisch Centrum, kunstgrasveld met alle mogelijke high tech snufjes en sporthotel maken onderdeel van de campus. Straks vinden alle nationale selecties het een vanzelfsprekendheid om daar te verblijven rondom interlands.
 
En Bas mag dat project leiden onder de bezielende leiding van commissaris Johan de Kock. Uiterlijk deze zomer staat de opening gepland. Ik zal dan met extra trots de beelden van de opening volgen.

Comments
Sign in or get an account to comment.