PoosConnections

By poosconnections

Michael Ravensbergen: energiebron zonder begrenzer

Donderdag 11 februari: Michael Ravensbergen geeft mij altijd het gevoel dat ik een broer van hem mag zijn. En dat voelt als een rijkdom! Voetbal, innovatie, ondernemerschap, ons gezin en lol maken bindt ons. Op zijn persoonlijke site is “de kracht van stilte” de payoff van Michael.
 
Ik moet lang nadenken over dat ene zinnetje. Michael is weliswaar spiritueel maar hij is zo’n bron van tomeloze energie dat ik zelf altijd een beetje stil word wanneer Michael praat. Daar is geen speld tussen te krijgen. En mijn rol als vriend is er daarom eerder een van afremmer dan van aanjager.
 
Heb een jaar lang geprobeerd Michael te helpen met zijn droom Wemove-IM, een innovatielab in Sneek voor jonge professionals. Uiteindelijk ging Michael zo snel de diepte in rondom technieken die ik niet meer kon begrijpen dat ik ben afgehaakt. Daarom blij dat we vanavond weer een vriendenavond hadden om elkaar bij te praten.
 
Als mede vormgever van de Haarlem Basketball Week raakte ik ooit bevriend met Michael. Samen hebben we ons ingespannen voor het Pre Olympisch basketballtoernooi in Nederland en toen ik een bedrijf rondom promotie van voetbal in Amerika wilde opzetten met Hans Ooft hoefde ik mij niet lang te bedenken wie deze organisatie zou moeten leiden: Michael!
Tal van trainers vlogen die tijd naar Florida om trainingen te geven. Onder wie ex bondscoach Thijs Libregts. Onze wegen scheidden zich in die periode omdat Michael harder wilde lopen dan ik aankon.
 
Afgelopen jaren hebben we onze vriendschap opnieuw herbeleefd. Mede met dank aan Facebook. De afstand Sneek-Utrecht (Deventer) doet onze band nog wat verwateren, maar het gevoel voor elkaar blijft onverkort extreem goed. En dat hebben we vandaag weer gemerkt. 

Comments
Sign in or get an account to comment.