PoosConnections

By poosconnections

Japke Kramer: toonbeeld van attentie!

Donderdag 25 februari: Vanavond weer eens bijgepraat met mijn vriendin Japke Kramer, die tegenwoordig in Oud-Beijerland woont.  Haar overleden levenspartner Louwrens Jordaan en mijn vroegere collega bij het Algemeen Dagblad verbond ons ooit aan elkaar. Onze vriendschap kreeg daarna een extra dimensie toen Japke Fortuna Sittard in de hoogtijdagen namens hoofdsponsor General Biscuit Lu begeleidde. In 1985 speelde Fortuna zelfs in de kwartfinale van het toernooi om de Europa Cup 2 tegen Everton. Moest ik vandaag aan denken toen ik het bericht las dat Fortuna failliet dreigt te gaan.
 
Japke was samen met mijn grote vriend Jan Boels oprichter van het vriendenclubje Een Maal Per Jaar. EMPJ is min of meer ingeslapen, vooral ook omdat Jan als grote animator ons ook is ontvallen. Stiekem hopen Japke en ik op een bescheiden doorstart van EMPJ.
 
Japke maakt er nu een levenswerk om haar band met haar vele vrienden intact te houden. Ze is daarbij een toonbeeld van attentie. Daarnaast zet zich al ruim vijf jaar als vrijwilliger in voor het Jeugdsportfonds dat kinderen van 4 tot 18 jaar laat sporten, ook als ze daar zelf geen financiele middelen voor hebben. Lees via internet dat ze hiervoor de TROS opstekersprijs voor vrijwilligerswerk heeft gekregen uit handen van Anthony Lurling, speler van NAC.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.