PoosConnections

By poosconnections

Marca Bultink: bloeit op 1 April op!

Dinsdag 15 maart: Afgelopen dagen het blog over het 1 April Genootschap Rien van Nunen, twitter account @1ApG_RienvNunen en Facebookpagina geactualiseerd samen met Marca Bultink. Zij is de onbetwiste spin in het web van het journalistieke netwerk uit Hillegom dat op vrijdagavond 1 april de tweede editie van het literaire tijdschrift Hotel Flora presenteert.
 
Marca is de cultuurhoedster van het bollendorp. Als het even kan, brengt ze graag een muzikale aubade uit over Hillegom. Ze is verknocht aan deze gemeente. Zelf heb ik een haat liefde relatie met het dorp waar mijn moeder en broer nog wonen. Mijn liefde was nog net toereikend om een poging te doen een positief beeld over deze gemeente te schetsen. Weet overigens niet of dat gelukt is.
 
Maar voor Marca heb ik wel een zwak. De toewijding waarop zij ‘haar mannen bij elkaar roept’ en ze als eindredactrice aanstuurt om een deugdelijk verhaal te maken, is bijna aandoenlijk.
 
Ik houd van enige creativiteit en chaos. Marca is van de structuur. En in de wereld waarin ik tegenwoordig als innovatiepublicist vertoef, weet ik dat je nooit met elf identieke mensen moet samenwerken. Een goede compositie van een team van journalisten is dus ook een voorwaarde voor een mooie productie. Verheug mij daarom op de presentatie in hotel Villa Flora (vh Hotel Flora).
 
Wens Marca daarom weer een ouderwets avondje Hillegom toe. Heeft ze verdiend.
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.