PoosConnections

By poosconnections

Cobie de Jong, de ideale spelersvrouw!

Donderdag 21 april: Mijn verjaardag vier ik zelden of nooit, maar de vele trouwe (social media) vrienden zorgden ook vandaag weer voor een tsunami aan leuke en lieve reacties. Daar geniet ik oprecht van. Bijzonder vond ik het Facebook vriendschapsverzoek van Cobie de Jong en haar felicitatie. Direct genoten van prachtig beeldmateriaal dat Cobie via Facebook laat zien over haar Theo.
 
Cobie is  voor mij het boegbeeld van de ideale spelersvrouw. Van de gouden generaties zijn bijna alle spelers gescheiden, maar Theo en Cobie delen al meer dan 40 jaar lief en leed met elkaar. De laatste jaren in Tilburg, dat na Amsterdam haar nieuwe pleisterplaats is geworden. Daar vandaan onderhoudt ze haar contacten met haar (klein) kinderen en familie. 

Samen met Dries Boszhard en Cas Janssens ben ik vanaf het eerste uur fan van Theo. Hij speelde weliswaar maar kort bij NEC. Hij maakte daarna furore bij Feyenoord, Roda JC, Seiko en FC Den Bosch. Hoogtepunt was het WK voetbal in 1974. In zijn laatste jaar heb ik hem voor het AD mogen interviewen aan de hand van mijn eigen plakboeken.
 
Later als trainer op de meest uiteenlopende plekken ter wereld (van Mongolië en Iran tot Kameroen en Trinidad & Tobago) verstevigde Theo en ik onze band telefonisch. Soms had ik de hulp nodig van Cobie wanneer Theo weer eens een nieuw exotisch mobielnummer had aangevraagd.
 
Theo was en is altijd oprecht geinteresseerd in mijn thuissituatie, zoals ik veel weet over de familie De Jong. Cobie is daarbij de onbetwiste spil, want samenwonen met een goudzoeker en je staand houden in de jungle van betaald voetbal valt niet altijd mee. Mede door Cobie lukt Theo dat aardig. Een gouden (o)ma en vrouw dus!
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.