PoosConnections

By poosconnections

Cas Fransen: Hee vriend!!!

Zondag 15 mei: Mijn werkgebied voor nieuwe relaties beperkte zich ook op Eerste Pinksterdag tot een straalgebied van enkele honderden meters rondom ons toekomstige huis “Lindenstraat 12” in Deventer. Groot was het (wederzijdse) plezier toen ik op weg naar pizzeria La Cantina Cas Fransen met een groep vrienden en dozen pizza’s tegen kwam. Zijn vrienden pakten gauw de pizza’s bij Cas weg, want zij weten ook als geen ander dat Cas gevoel voor tijd en locatie kwijt raakt wanneer hij door zijn enthousiasme wordt geregeerd.
 
Cas is een jeugdvriend van Olivier. Ze woonden bijkans bij elkaar, vanaf de kleuterschool tot de middelbare school toen ze door studie en andere afleidingen van elkaar afdreven. Cas was al die jaren voor mij ook een begrip, want mijn overleden broervriend Clemens raakte nooit uitgepraat over Cas (en Olivier). Toen ik een boek maakte over het leven van Clemens wilde ik absoluut ook een verhaal maken over Cas. Bij wijze van uitzondering deel ik graag dit hoofdstuk, want het geeft een mooi beeld waarom ik Cas zo bijzonder vind.
 
Als je Cas ziet, dan ga je vanzelf stralen. Alleen al zijn standaard begroeting ‘Hee vriend’  die hij heeft overgenomen van Clemens is bijzonder. Bovendien verkeerde zijn oude makker Olivier in ons gezelschap.
 
Het laatste bericht dat we over Cas meekregen, was dat hij zijn ‘droombaan’ als jeansverkoper was kwijtgeraakt omdat zijn baas het niet kon bolwerken als ondernemer. Maar Cas heeft weer een nieuwe uitdaging gevonden. Hij volgt de opleiding mbo verpleegkundige, niveau 4 en loopt stage op een afdeling met dementerende ouderen.
 
We verkneukelden ons al bij de gedachte dat die ouderen direct weer kind willen zijn met zo’n jeugdige en vrolijke verzorger. Toen we Cas vertelden dat we ook in het centrum gaan wonen, werd hij nog enthousiaster. ,,O wat gaaf.”
En dat vinden wij ook wanneer we Cas weer eens zien.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.