PoosConnections

By poosconnections

René Huls, ambtenaar uit het goede hout

Woensdag 15 juni: Als er in Deventer ook een verkiezing wordt gehouden voor ambtenaar van het jaar, dan draag ik subiet René Huls voor. Eerder heb ik Rinke Zonneveld in 2013 genomineerd. In dat jaar won hij de publieksprijs als directeur Ondernemerschap van het ministerie van EZ…
 
Ook René spot met mijn vooroordeel (sorry) dat ambtenaren vooral uitblinken in risicomijdend gedrag. Hij denkt juist in oplossingen, communiceert helder en duidelijk, heeft zijn dossiers op orde, is toegankelijk, heeft de moed de vinger op de zere plek te leggen en is integer!
 
René werkt sinds 2010 bij de gemeente Deventer als beleidsambtenaar, na eerder bij commerciële adviesbureaus gewerkt te hebben op het gebied van water, ruimtelijke inrichting, landschapsarchitectuur en stedenbouw.
 
In Deventer is René betrokken bij onder meer de ontwikkeling van het voormalige terrein van de gasfabriek. Daar is al een hotspot ontstaan voor innovatieve bedrijvigheid waar ik mij als innovatiepromotor graag voor inzet. De nieuwe economische waarden worden daar geschapen en dat is zeer boeiend. Samen met René kijk ik naar nieuwe mogelijkheden, ook voor mijzelf.
 
Dat vergt veel geduld, aanpassingsvermogen en inzet. Met de morele steun van René Huls ga ik deze uitdaging graag aan!

 

Comments
Sign in or get an account to comment.