TV

By TV

Feliz Reyes!

De vakantie is over, ik en weer terug in het zonnige Sevilla.
De vlucht was prachtig. Toen we boven de wolken uitstegen vlogen we in de zon. De schaduw van het vliegtuig op het wolkendek was omgeven door een regenboog. Tot zo ver je kon kijken was het een vlakke witte deken. In zuid Frankrijk begon de deken te brokkelen en eenmaal over de pyreneeen was er geen wolkje meer waardoor we Madrid goed konden zien. Bij de landing vlogen we vlak over mijn stageplek, dus dat kon ik mooi aan mijn buurman aanwijzen (een oud-student uit Eindhoven). Mijn jas heb ik niet nodig gehad vandaag: het was ongeveer 19 graden.

Fijne drie koningen! Vandaag is een grote feestdag in Spanje, vooral voor de kinderen. Er waren verschillende optochten waarbij vanaf prachtige praalwagens kilo's snoepgoed het publiek in werd gesmeten. Ook liepen er blaaskappelen mee gevolgd door een troep koningen, waarvan 3 ter paard. Ik heb nog nooit zo veel mensen bij elkaar gezien. Alle straten in het centrum waren vol. Het leek op koninginnedag in Eindhoven, maar dan in een stad met veel smallere straten. Bizar gewoon. Ik kan wel lekker snoepen vanavond! :P
-----------------------------------
The holiday is over, and I am back in sunny Seville.
The flight was beautiful. The sun was shining above the clouds. The shadow of the plane on the clouds was surrounded by a rainbow. As far you could see was a flat white blanket. In southern France it began to crumble and once across the Pyrenees it was clear so we could see Madrid. Upon landing we flew right over my internship, so that I could nicely point it out to my neighbor (a former student from Eindhoven) . I didn't nead my coat today: it was about 19 degrees.

Happy Three Kings! Today is a big holiday in Spain, especially for the children. There were several parades with beautiful floats from which candy was thrown into the audience. There were also bands walking along followed by a troop of kings. I've never seen so many people together. All streets in the center were full. It looked like Queensday in Eindhoven, but in a city with much narrower streets. Just bizarre. I have enough candy for tonight! : P

Comments
Sign in or get an account to comment.