PoosConnections

By poosconnections

Peter Dingemans, verbinder van FC Driebergen

Maandag 24 augustus 2015: Voor mijn verhaal over kritische succesfactoren in de IT wereld heb ik ook Peter Dingemans benaderd. Peter ken ik uit mijn tijd dat ik in Driebergen woonde en mijn zoon Bart bij CDN speelde. Elke wedstrijd van Bart was een uitje voor mij. Heb er mooie vriendschappen met andere ouders aan overgehouden.
 
Peter wilde mij indertijd graag betrekken bij de nieuwe organisatie die hij sinds 2002 leidt. Vond het zelf lastig bestuurder te zijn in combinatie met mijn toenmalige functie als hoofd communicatie van de KNVB. Heb toen gekozen voor een rol op de achtergrond als cultuurbewaker. Als vrijwilligercoördinator streefde ik er naar dat leden en ouders minimaal een taak(je) zouden vervullen voor de vereniging. Want dat versterkt het clubgevoel en saamhorigheid.
 
Hoogtepunt vond ik dat CDN uiteindelijk een landelijke rolmodel vervulde door oudere jeugdspelers de jeugdwedstrijden te laten leiden. En het is de verdienste van Peter en zijn medebestuurders dat de fusie tussen Dalto en CDN tot stand is gekomen. Was lang ondenkbaar door de heftige rivaliteit. 

FC Driebergen mag zich nu met recht een visitekaartje op sportgebied noemen voor de gemeente Heuvelrug. De sociale functie is daarbij vertaald in een samenwerking met Unicef.
   
Ben ook vereerd uitgenodigd te zijn voor de opening van het nieuwe clubhuis op zaterdag 5 september. Verheug mij nu al op een weerzien met mijn vele voetbalvrienden. Voor nu ben ik erg benieuwd hoe Peter innovaties aanjaagt met zijn bedrijf Thesio Group. “THE Search is Over!” is actief in alle segmenten van de ICT sector en bestaat uit een netwerk van bijna 5000 zelfstandige ICT professionals. Genoeg om over te praten en te schrijven.

Comments
Sign in or get an account to comment.