PoosConnections

By poosconnections

Edwin Smit, als architect niet na te tekenen

Donderdag 27 augustus 2015: Er zijn ook connecties die je graag wat vaker zou willen zien en spreken: architect Ir Edwin Smit van M3Architecten uit Rijswijk.
 
Heb ooit het Rariteitenkabinet voor mijn vriend Hans Blokzijl bedacht en daarin een plek vrij gemaakt voor Edwin als minister van duurzaam bouwen. Edwin is een ongekende expert op dit gebied. Zijn Haagse tongval en humor brengt je soms op een dwaalspoor, want hij kan ook zo gek als een deur zijn. Het ene moment heb je te maken met een volksjongen en het andere moment begrijp je direct dat hij het gymnasium in  minder dan zes jaar heeft afgerond.
 
Ik vind Edwin dus een geniale vent die duurzaamheid in zijn genen heeft zitten. Hij is mede bedenker van oa het Groene Paviljoen, mijn tweede huiskamer in Baarn. Houtskeletbouw is zijn grote liefde. Op zijn website www.M3architecten.nl lees ik ook dat hij gegrepen is door indianen, omdat ‘zij leven en bouwen in evenwicht met de aarde’. Hij bouwt bij voorkeur met duurdere (duurzame) materialen, maar doorgaans tegen een lagere prijs…
Ook schitterend om te weten dat hij eerst leerling-timmerman was voordat hij zich verder bekwaamde in architectuur. Inmiddels wordt hij vaak gevraagd als gastdocent op universiteiten. Het kan verkeren…

Maar Edwin is ook een ontdekker. Hij had ooit een grote loods waar hij zijn dromen realiseert. En hij is er uiteindelijk in geslaagd een bromfiets op een fles water te laten rijden!
    
Afgelopen dagen probeerde ik hem te benaderen, maar door de terreur van overleg bleek hij onbereikbaar voor mij. Vanochtend belde hij terug: op donderdag 8 oktober is hij uiteraard bereid bij de kick off van Living Green in Deventer te praten over duurzaam bouwen. Succes verzekerd. Maar ook van een portie gezelligheid!

Comments
Sign in or get an account to comment.