PoosConnections

By poosconnections

Hans de Ridder, levensgenieter en -getuige

Maandag 7 september 2015: We zijn beiden getuigen van het leven van onze gemeenschappelijke vriend Leen Looijen, maar Hans de Ridder (68) is ook mijn grootste fan (liker) op Facebook. Als ik een bericht post, dan krijg ik meestal binnen een uur al een like van hem.

Vandaag een Skype-afspraak om te praten over een nieuwe activiteit waarbij ik ingang zoek richting de gemeentelijke overheden voor sportzaken. Hans was in een van zijn vorige levens hoofd sportzaken van Goes. Vandaar dat hij graag nog wat adviezen wilde geven.

In 1987 liet hij zich al door de liefde leiden naar Zwitserland. En inmiddels woont hij al weer twaalf jaar in Zuid-Afrika met weer een nieuwe liefde. Hans heeft een groot (liefdes)hart.
Vanuit het oude huis van komiek Johnny Kraaykamp helpt hij zijn vrouw met de verkoop van Honey & Milk cremes. Maar permanent volgt Hans ook het wel en wee van zijn dochters, vier kleinkinderen en vele vrienden. Deels noodgedwongen, want Hans geniet zo erg van het leven dat zijn overgewicht zijn grootste beperking is geworden.

Elk jaar brengt hij een maand in Kortenhoef door bij zijn (klein)kinderen en … zijn eerste vrouw  want niemand kan ooit ruzie krijgen met hem. Morgenavond leeft hij zich nog even uit in het pannenkoek restaurant van zijn schoonzoon om de verjaardag van een kleinzoon te vieren. Hij kan zich daar nu al bij verlekkeren. 

,,Ik durf niet meer naar de weegschaal te kijken, want dat doet te veel pijn. Maar ik beloof bij thuiskomst 20 tot 25 kilo af te vallen. En dat gaat lukken”, zo stelt hij zijn familie en vrienden gerust.

Ik ken Hans meer dan twintig jaar. We waren beiden getuigen op het huwelijk van onze vriend Leen Looijen. Hans en Leen zaten samen op het CIOS. Hans was daarnaast ook bevriend met wijle Bert Jacobs. En vervolgens met diens assistent bij Roda JC, Sjeng Gerards. Hans kan avonden lang volpraten met anekdotes over deze mannen. Aan gezelligheid komt nooit een einde bij Hans. 
Ik kan mij alleen niet meer voorstellen dat hij ooit een getalenteerde voetballer was bij de betaalde jeugd van Hilversum…
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.