PoosConnections

By poosconnections

Ernest Faber, weerzien met sportfreak

Dinsdag 8 september 2015: Vandaag in de brassserie van NEC Nijmegen overleg gehad met drie fijne relaties die ik al een keer heb toegelicht in dit dagelijkse fotoblog.

Bij het weggaan uit het stadion een bijzonder weerzien met trainer Ernest Faber. In een van mijn vorige levens als journalist bij het Algemeen Dagblad trok ik op met een aantal spelers bij PSV onder wie Mitchell van der Gaag, die is vernoemd naar basketballer Mitchell Plaat. Op zijn verzoek ging Ernest een keer met ons mee naar een wedstrijd van toenmalig landskampioen Nashua Den Bosch.

Ik was al gewaarschuwd maar Ernest bleek een echte sportfreak. De ene na de andere statistische wapenfeit dreunde hij die avond op. Een echte liefhebber maar ook een gedreven topsporter; zo wist ik ruim 20 jaar geleden al.

Mooi om te zien hoe hij zich later ontwikkelde tot trainer en bijzonder hem terug te zien bij mijn favoriete club.

Leergierig als hij nog steeds is, daagde hij mij uit verder te praten over innovatie in het voetbal. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Comments
Sign in or get an account to comment.