PoosConnections

By poosconnections

Theo Jacobs, netwerken is echt werken

Donderdag 24 september 2015: Theo Jacobs wordt volgende maand 70 jaar. Een dezer dagen hoort  Theo of hij mag doorwerken als adviseur externe betrekkingen van de Raad van Bestuur van Radboud UMC in Nijmegen. 

Het verbinden van mensen en ontdekken van kansen is en blijft zijn grote passie. Ik heb hem meegemaakt in de tijd dat hij nog werkte voor de gemeente Nijmegen. Hij koppelde mij moeiteloos aan bijzondere hoogleraren en captains of industry voor het project innovatie topsportpark de Goffert. Bij zijn afscheid waren meer relaties dan bij de afscheidsreceptie van sommige burgemeesters die hij heeft bediend denk ik. Zo groot is zijn netwerk!

Theo is daarnaast de jongere broer van Hennie. Hennie was de kostbaas van mijn held Cas Janssens. Hennie bezocht mijn ouderlijke huis in Hillegom om te praten over de topscorer van Nederland in 1973 en trakteerde mij regelmatig op kaartjes van NEC. Hennie is al op jonge leeftijd overleden maar leeft nog scherp in mijn gedachte. Ook dat zorgt voor een band met Theo. 

Op advies van Theo maakte ik vandaag kennis met "Science Meets Business" met als thema Nanomedicine op het Novio Tech Campus. Weer bevestigd hoeveel wetenschappelijk potentieel er beschikbaar is, maar ook dat er vaak nog sprake is van technology push.

Comments
Sign in or get an account to comment.