PoosConnections

By poosconnections

Erik van Muiswinkel, intiem in Deventer

Woensdag 23 september 2015: Dit fotoblog dwingt mij ook tot bepaalde keuzes. Vanavond was ik weer eens bij een voorstelling van Erik van Muiswinkel (De Olieworstelaar) maar wilde ik niet eerder naar huis nadat ik een foto van deze cabaretier had gemaakt.
 
De tryout in theater-restaurant Bouwkunde in Deventer was zo intiem dat Erik ons al had gespot. Zijn serie proefvoorstellingen (19) start altijd in deze Hanzestad. Erik durfde zich kwetsbaar op te stellen, probeerde ook echt een paar grappen uit, maar hij blijft voor mij toch altijd ongenaakbaar als typetje-speler. Of hij nu Chinees redenaar is, Willem van Hanegem of Harry van Raaij naspeelt. Ze zijn bijna altijd briljant.
 
Ik heb de eer gehad hem eerder ontmoet te hebben door mijn vriend Rob de Leede met wie hij de liefde voor het cricket deelt. Rob en ik hebben Erik eens gestrikt voor het jaarlijkse voetbalfeestje voor de collega’s bij de KNVB. Die dag speelden we eerst met oa Tim de Leede een cricketwedstrijd in de zaal. Gevolgd door een persconferentie met de toenmalige bondscoach Dick Advocaat voor de uitreiking van de jaardiploma’s aan alle deelnemers aan deze lunchvoetbalcompetitie.
 
We verrasten Advocaat met de komst van Erik van Muiswinkel als Willem van Hanegem. De act en show was dolkomisch. Zelfs Dick viel uit zijn rol en kwam niet meer bij van het lachen. Later kreeg ik wel de waarschuwing dat dit eens maar nooit meer mocht voorkomen. Hij had voorbereid willen zijn op deze ‘overval’.
 
Speciaal voor Rob de Leede brengt Erik een toast uit. (had ook met een glas Advocaat gekund natuurlijk).

Een paar dagen vertelde mijn dochter Marjolein dat ze de dochter van Erik eerder dit jaar op een zelf gebakken appeltaart heeft getrakteerd als 500ste liker van The Walking diner concept Adams tafel. #Smallword

Comments
Sign in or get an account to comment.