PoosConnections

By poosconnections

Harrie Evers, droom innovatie-ambasseur

Donderdag 1 oktober 2015: Als bedenker van de MKB Innovatie Top 100 heb ik vele mooie winnaars voorbij zien komen, maar mijn absolute favoriet is Harrie Evers van NormTEQ. Een betere ambassadeur voor innovatie in het MKB kan ik mij niet voorstellen. Vond het daarom super dat hij weer een vooraanstaande rol had bij de tiende editie op de dag van Innovatie van de KvK.

De traditionele bouwsector geloofde indertijd niet in het gevelverankering systeem dat Harrie introduceerde. Het is inmiddels een grote hit geworden om huizen of flats te moderniseren en te verduurzamen in zeer korte tijd. Soms hoeven de bewoners zelfs niet te verhuizen.

Harrie werkt graag met zijn boerenverstand zoals hij zelf placht te zeggen. En dat heeft hem veel opgeleverd. Afgelopen week legde hij mij weer eens een mooi opiniestuk voor waarin hij twijfels plaatste bij alle regels en richtlijnen die innovatie haast onmogelijk maken. We schieten door, zo schreef hij. Typisch Harrie.
 
Na de MKB Innovatie Top 100 won Harrie trouwens ook nog Duurzame Dinsdag, de nationale bouwprijs en de Koning Willem 1 prijs, in de categorie MKB. Want zijn doorzettingsvermogen, creativiteit en kennis is onomstreden.
 
Harrie laat geen gelegenheid onbenut mij te knuffelen en te vertellen dat de MKB Innovatie Top 100 aan de basis stond van deze successen. Geweldig om te horen en te voelen!

Inmiddels deel ik ook andere ervaringen met Harrie. Op zijn advies heb ik samen met hem ooit deelgenomen aan de 24 uursrace op het IJsselmeer en ben ik ook een paar keer te gast geweest bij ‘zijn FC Twente’. In zijn enthousiasme juichte hij een keer per abuis mee toen ‘mijn NEC’ scoorde. Ontroerend bijna.
 
Zoals ik altijd weer intens geniet als ik hem zie acteren. Alleen het weerzien maakte de dag al geslaagd. We hebben de agenda al weer getrokken voor een nieuwe afspraak!
Bijgaand nog een linkje met een interview tijdens bekendmaking MKB Innovatie Top 100.

 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.