PoosConnections

By poosconnections

Marjolein Poos: om in te lijsten!

Zaterdag 10 oktober 2015: Eindelijk tijd gevonden om af te spreken met mijn dochter Marjolein (28). We hebben erg naar dit moment uitgekeken en verlangd. We zaten elkaar soms dwars omdat we zoveel op elkaar lijken, maar delen meestal dezelfde gevoelens en interesses. Was liebt das neckt sich kun je ook uitleggen als een compliment. En dat doe ik dus ook. #levensontdekking
 
En ook Marjolein heeft aan 24 uur per dag niet genoeg om alles uit het leven te halen. Ze wil alles zo goed doen dat het soms een last is. Maar vandaag was het een moment om het leven te mogen wegen. Dat wilde ik graag weer eens samen doen. Dat lucht op en verbindt vooral.
   
Ben niet alleen stapelgek op haar, maar ook apetrots. De manier hoe zij de band met haar vrienden en vriendinnen vanaf haar schooltijd tot nu onderhoudt is een kunst op zich. Maar ook reuze knap hoe ze een nieuw initiatief voor walking dinners in Amsterdam via Facebook van de grond trekt. Haar doorzettingsvermogen is ongekend. Ook heel blij hoe ze haar plek heeft gevonden na haar studie sociologie en master changemanagement bij Dutch.  Ze werkt vaak op het snijvlak van innovatie en social entrepreneurship. En dat zorgt voor een brede grijns op mijn gezicht natuurlijk! 

Fijn om dit te mogen inlijsten.
(En dan vergeet ik nog te melden dat ze volgens haar CKV docent op het Jordan Lyceum eigenlijk journaliste had moeten worden.... Met Conny en mij als twee schrijvende ouders voorspelde adjunct hoofdredacteur Ruud Paauw (Leidsch Dagblad) dat er inkt door de aderen van Marjolein zou stromen.)

Comments
Sign in or get an account to comment.