PoosConnections

By poosconnections

Henk Kesler: never a dull moment

Zondag 11 oktober 2015: Sinds vorig jaar ben ik ook verbonden aan Frismakers, de netwerkorganisatie voor brancheoverstijgende vernieuwingen van Suzanne Kemps en vroeger van Arend Jan Majoor. Met beiden heb ik een bijzondere relatie.
 
Door de ernstige ziekte van Suzanne heb ik vorig jaar bijgesprongen bij de uitvoering van een klus. Dat leidde tot een hechte en bijzondere relatie. Vorige week hebben we samen de kick off van Living Green in Deventer georganiseerd. Gebeurde tot grote tevredenheid van de opdrachtgever. En de volgende klus dient zich al weer aan. In de tussentijd heb ik veel samengewerkt met Suzanne om na haar herstel Frismakers een goede doorstart te laten maken. De vooruitzichten zijn zonder meer uitstekend. Suzanne wil daarom ook graag mij linken als partner aan haar organisatie. De visitekaartjes waren er al, evenals de zichtbaarheid via haar website.
 
Voor mij reden mijn LinkedIn-profiel eens aan te passen en te laten weten dat ik niet alleen werk onder de handelsnaam Poos Connections, maar ook ben verbonden aan Frismakers. En dat heb ik geweten… Tientallen reacties stroomden binnen; ook om weer eens een afspraak te maken. Maar een reactie wil ik er uitlichten, die van mijn voormalige directeur bij de KNVB: Henk Kesler.
 
Zelden zo’n vakkundige, extreem hardwerkende en soms ook zeer gezellige directeur meegemaakt als Henk. Hij eiste veel van je, maar deelde ook bijna alles met je. De keerzijde van zijn unieke karakter was zijn extreem opvliegerige karakter. Maakte hem eerst mee als voorzitter betaald voetbal en later als directeur betaald voetbal. De zondagavond kon ik steevast reserveren als een uur therapie om hem te ontladen als hij op de halve wereld boos was. Had geloof ik ook twee keer ontslagen moet worden omdat er iets was geschied dat volgens hem absoluut stupide was. Als ik dan pseudo argeloos meldde dat ik er zelf verantwoordelijk voor was, dan sputterde hij even en ging over tot de orde van de dag.
 
Een directeur met wie je dus nooit een dull moment hebt. Was enerverende tijd, maar absoluut begrensd. Ik kaartte ook zelf mijn vertrek aan omdat ik van mening was dat 'mijn houdbaarheidstermijn was verstreken. En dat is aan de orde wanneer je gelijk denkt te hebben, maar het niet meer krijgt....'.
Des te leuker dat ook Henk, tegenwoordig lid van de Raad van Bestuur van de autoriteit Kanssspelen, mij succes wenste bij Frismakers.
 

Comments
Sign in or get an account to comment.