PoosConnections

By poosconnections

Marieke van Dijk ontwerpt een mooiere wereld

Woensdag 21 oktober 2015: Vandaag eindelijk afgesproken met Marieke van Dijk, minister van menselijke maat in het Innovatiekabinet van de Kamer van Koophandel. Marieke is verbonden aan de Design Thinkers Group en gaf mij vandaag inzicht in haar werk en passie tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven.

Zij draait daar onder meer het programma Boer zoekt Designer (of andersom) in een kas van het ministerie van EZ, ZLTO en provincie Brabant.

Ik had al gemerkt dat Marieke niet alleen heel levenslustig is maar ook overloopt van enthousiasme. Als ze begint te praten dan is zelf in gedachte al bij de volgende zin over een nog mooier verhaal. Soms vermoeiend maar vooral inspirerend.

We hadden nog geen afscheid genomen of ik kreeg al een serie mails met nog meer informatie over haar projecten. Ga alles op mij laten inwerken om daarna een blog met filmpje te maken over deze minister en haar rondtour op #DDW 2015. Verheug mij ook op de samenwerking want Marieke werkt aan een nieuwe toekomst waar ik heel blij van word.

Comments
Sign in or get an account to comment.