PoosConnections

By poosconnections

Jochem van Gelder: alles behalve Praatjesmaker

Zondag 25 oktober 2015: Jochem van Gelder (52) is alles behalve een Praatjesmaker vind ik. We waren samen bondgenoot en (voetbal)vriend in de Adviesraad van ‘ons’ NEC.  De laatste jaren zitten we vooral als supporter in slechte en tegenwoordig in goede tijden op de tribunes van de mooiste club van Nederland.
 
Heb Jochem als Jochem mogen ervaren en weet hoe ontzettend aardig hij is. En dat kan je niet van alle tv sterren zeggen. Prachtig ook om te zien hoe hij al die jaren met zijn zoon Jesse naar de Goffert gaat. Tot enkele jaren geleden was mijn zoon Bart ook altijd mijn trouwe metgezel, maar zijn leven als student en preses van zijn dispuut Osiris bindt het vooral aan Amsterdam. #helaas
 
Ook heel blij dat hij zo goed aan de weg timmert met Beste Idee en Bonje bij de buren bij SBS6, na een periode waarin hij leek versmolten met NCRV. Die scheiding was pijnlijk, maar Jochem kwam herboren terug met 1001 goede formats en zijn positieve uitstraling. John de Mol hoefde daarom niet lang na te denken toen hij weer een nieuwe anchorman nodig had.
 
Zoals ik ook met veel plezier terugkijk toen we samen met Jochem en Jesse  in 2008 naar Hamburg zijn afgereisd voor de wedstrijd Hamburger SV tegen NEC. Een onbetwist hoogtepunt in de historie van de club. 
De latere degradatie naar de eerste divisie verdringen Jochem en ik tot de dag vandaag.  Onder het motto 'Eens NEC, altijd NEC" besloten we de club het seizoen daarop nog fanatieker aan te moedigen.
 
Vandaag konden we ons schikken in het resultaat (1-1) tegen FC Groningen. Zag dat Jochem die uitslag had voorspeld op twitter: Vandaag speelt ‪@NEC_Nijmegen op ECHT gras de pot tegen FC Groningen. Ik voorspel dat Groningen 1x scoort en NEC ook 'n oneven aantal.
 
Blijkt hij nu toch een voorspellende praatjesmaker te zijn?!
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.