PoosConnections

By poosconnections

Koos vd Heuvel: liever goede buur dan verre vriend

Dinsdag 10 november 2015: Ik onderschrijf graag de wijsheid ‘Liever een goede buur dan een verre vriend’. En dat geldt ook voor ons buitenhuisje op Strand Horst, nabij Ermelo. Koos en Annie van den Heuvel zijn daar onze overburen waar je altijd op kan rekenen, maar dat geldt ook andersom.
 
Vanaf de eerste dag, zo’n tien jaar geleden, hadden we per toeval een enorme klik. Mijn ‘baas’ en boezemvriend Hans Bisschops kwam toen langs om een oordeel te geven over de mogelijke aankoop van deze vakantiewoning aan het water. De eerste persoon die hij op het park tegenkwam was Koos, een voormalig en zeer gewaardeerde medewerker op zijn afdeling bij energiebedrijf EWR. Bij zijn pre pensionering had Koos nota bene nog de bouwtekening van zijn recreatiehuis laten zien. En na zoveel jaren kwamen ze elkaar weer tegen.
 
Koos en Annie wonen officieel in Alphen aan den Rijn, maar bij een straaltje zon zijn ze altijd te vinden aan de boorden van het Veluwemeer. 

Aan de gevel van hun huis hangt een AED apparaat en vanavond bood het bestuur van de vereniging van eigenaren een training aan. Hoop de defibrillator uiteraard nooit te gebruiken, maar na vanavond weet ik dat het een goede investering was zo’n instructie-avond bij te wonen.

Vanzelfsprekend wilde ik Koos graag op de foto leggen met het AED apparaat. Ik hoefde ook niet uit te leggen waarom ik dat wilde doen. ,,Ik volg je toch op Twitter en lees daarom ook je stukjes. Zo blijven we goed op de hoogte van je wel en wee.’’ Waarvan akte!
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.