PoosConnections

By poosconnections

Paul Rooijmans: denkt en werkt big

Woensdag 9 november 2015: Het verkrijgen van nieuwe kennis is een van de redenen waarom ik graag partner ben geworden van Frismakers, de innovatieclub van grote bedrijven van Suzanne Kemps. Een van de vele contacten die ik aan deze netwerkorganisatie heb overgehouden is Paul Rooijmans van Lynxx.
 
In 2003 schreef ik een bijzonder blog over zijn activiteiten op het gebied van big data. Vanaf dat moment was ik direct doordrongen van het belang en de impact van het verbinden van grote datastromen. Paul opende in zijn vestiging in het innovatiecentrum van de NS op het station van Amersfoort mijn ogen hiervoor. Maar ook de wijze waarop hij leiding geeft aan zijn club van ‘nerds’ en ‘wizzkids’ was betoverend. Met recht zou Lynxx het slimste bedrijf van Nederland genoemd kunnen worden vond ik toen.
 
Vandaag was er weer eens aanleiding Paul te bellen in het kader van een gave klus die ik ga doen voor SIDN, de organisatie achter .nl. Uiteraard gaat hij mij helpen, maar hij was zo druk dat hij nog een kleine slag om de arm moet houden. Weet zeker dat hij de andere geselecteerde deelnemers aan deze innovatiedag gaat inspireren en verbinden.

Comments
Sign in or get an account to comment.