PoosConnections

By poosconnections

Meindert Pesman: onbekend, maar toch bekend

Woensdag 25 november:  Sinds enkele weken neem ik alvast een voorschot op mijn definitieve verhuizing naar Deventer volgend jaar door te investeren in een nieuw lokaal netwerk. Gisteren mocht ik Meindert Pesman van 1618 Vastgoed ontmoeten op zijn kantoor dat hij deelt met zijn partner Gabriel Bosch.
 
Achteraf bleken we elkaar al te kennen, want Meindert en Gabriel waren uitmuntend gastheer bij een culinaire theatertour langs vier huiskamers afgelopen zomer. Een evenement dat ik met veel plezier heb bijgewoond met 98 andere inwoners van Deventer.  Mineke Vegter, de vrouw van Meindert is daarnaast clubarts van PEC Zwolle en dat schept ook een band door mijn eigen verleden als voetbalmanager/journalist en promotor. Tot slot is Meindert (over) buurman geweest van onze vrienden Albert en Ida Deenik.
 
Mooi om te zien hoe Meindert en Gabriel hun nek als ondernemers durven uit te steken door te investeren in vastgoed dat voldoet aan hun LAF criteria: Locatie moet zodanig zijn dat de waarde in de toekomst kan worden verhoogd, Architectuur moet tot de verbeelding spreken of versterkt kunnen worden en het gebouw moet Flexibel aangepast kan worden aan verschillende vormen en behoeftes.
 
Hun eigen kantoor Loods 570 is daar een prachtig voorbeeld van.  Verschillende ondernemingen zijn daarin gehuisvest, maar het hart van het gebouw (toilet, keuken, vergaderruimte en bespreekkamer, repro afdeling) worden met elkaar gedeeld en dat leidt tot mooie crossovers.
 
Op dit moment wordt hard gewerkt aan een make over van de gasfabriek in Deventer. Een experience omgeving wordt daar gerealiseerd in combinatie met een hotspot voor startups en dat spreekt mij natuurlijk erg aan als innovatiepromotor!

Comments
Sign in or get an account to comment.