PoosConnections

By poosconnections

Frans van der Reep moet je eerst leren kennen

Dinsdag 24 november: Vandaag vele mensen gesproken, maar ik keek vooral uit naar mijn ontmoeting met Frans van der Reep die mij uitnodigde een hapje bij hem thuis mee te eten.

Frans moet je eerst leren kennen en waarderen. Dan luister je nog meer en beter naar zijn observaties en (prive) colleges. Frans is senior strategisch adviseur bij KPN en part time lector bij Inholland. Hij publiceert als "autodidactisch profeet", maar zijn stukken worden vooral in  het buitenland, tot China en Rusland toe, gewaardeerd.

Frans heeft zich erbij neergelegd dat hij in eigen land minder bekend is. Hij wil het leven vooral van de zonnige kant bekijken nu hij diverse keren op de grens van leven en dood heeft gebalanceerd. Maar met een long heeft hij nog genoeg zuurstof en energie om ons af en toe een spiegel voor te houden. 

Ik ben zelf een groot fan van Frans want hij geeft mij altijd stof tot nadenken over de zin en onzin van internet, democratie, (deel)economie, pensioenen en gezondheidszorg. En tussendoor betovert hij zijn publiek graag met zijn piano. 

Frans is een artistiek, veelzijdig wetenschapper (economie, filosofie, theologie) en spiritueel  bevlogen persoonlijkheid die zich niet meer laat verrassen door ontwikkelingen in de samenleving. Het meeste heeft hij bij zijn inauguratie als lector al voorspeld.

Graag bied ik namens Frans nog een minicollege aan over de kansen en gevaren van internet.

Comments
Sign in or get an account to comment.