PoosConnections

By poosconnections

Willem Poterman: verbeterman die je een kik geeft

Maandag 7 december: Willem Poterman heeft als Verbeterman van Alteration direct mijn interesse gewekt met zijn functiebenaming. Gave naam!

Eerlijk gebiedt mij te zeggen dat ik eerst Harry Romkema, als mede architect van Business Innovatie Centrum de Gasfabriek, wilde portretteren. Harry wil echter niet op de foto om zodoende onzichtbaar te blijven op internet. Dat moeten we respecteren. Zelfs ik als internetjunk.

Ik ontmoette Willem Poterman bij de KIK Onderwijs, waarbij experts, studenten en andere betrokkenen nadenken over vernieuwingen. Met support van BIC de Gasfabriek worden zij uitgedaagd nieuwe businessmodellen uit te werken en uit te voeren. Boeiend proces.

Willem is daar ook voor te porren. Hij is coach van het Venture Lab van Enschede en heeft veel te bieden met zijn jarenlange ICT achtergrond bij Apple. Hij is verbeterman, maar ook mede procesbegeleider. 

Met het nodige huiswerk sloten we de sessie van krap twee uur af. We zoeken nu verder naar probleemstellingen voor lagere scholen die te maken hebben met krimp en of te harde groei, want in de grote steden is zelfs sprake van wachtlijsten voor scholen.
   
Interessant thema dus. Ik draag daar graag ook een steentje aan bij.  En kom zowel Harry als Willem zeker nog vaker tegen. Kijk er naar uit!

Comments
Sign in or get an account to comment.