PoosConnections

By poosconnections

Cédric van Heck: pijnlijk verjaardagscadeau

Zondag 20 december: Je bent nog niet jarig wanneer je met mij meegaat naar NEC als Feyenoord-supporter.  Vandaag heeft Cédric van Heck, die deze week 22 jaar wordt, dat moeten ervaren. Als voorwaarde had ik gesteld dat hij met een NEC shawl om naast mij zou komen zitten op de tribune. Stilletjes hoopte ik op een gelijkspel zodat we met een ‘gewapende vrede’ terug zouden kunnen keren naar Deventer.
 
Maar NEC maakte alle mogelijke emoties bij mij weer los met het vertoonde spel tegen Feyenoord. De zege van 3-1 was verdiend, maar onverwacht pijnlijk voor de familie Van Heck die door Clemens met een roodwit hart is opgegroeid.
 
Cédric, die ik in alle opzichten als mijn petekind zie en voel, gedroeg zich als een heer. Hij kwijnde weg in de Goffert, maar kon gelukkig ook genieten van het dagje uit en de derde helft, waarin hij in de skybox van de vader van zijn Atamos dispuutsgenoot Luc van Haaren op de foto ging met ex-Feyenoorder Lucas Woudenberg. De huidige speler van NEC hoopt stiekem op een terugkeer naar de Kuip, maar vooral dat zijn oude club toch nog kampioen wordt ondanks het gevoelige verlies. En dat schept een band tussen de twee jongemannen.
 
Cédric heeft zich nu voorgenomen minimaal een thuiswedstrijd in de Kuip mee te pakken dit seizoen. Ondanks zijn super Club Card is hij er nog niet in geslaagd een keer een kaartje voor een wedstrijd te boeken omdat het legioen elke wedstrijd massaal uitloopt voor Feyenoord.
 
Uiteindelijk was het dagje NEC met Cédric voor mij om meer dan een reden bijzonder. Het was ook heerlijk om na afloop een biertje te drinken en een hapje te eten in de Goffert Boerderij. Ooit ging ik met zijn vader Clemens met een tienertourkaart vanuit Hillegom naar Nijmegen om een training van NEC te bekijken.
 
Daarnaast ben ik apetrots op Cédric, die niet alleen tussentijds is geswitcht naar een pittige studie (econometrie) maar ook nog menig avond werkt bij het Amsterdamse biefstukkenrestaurant Loetje. Ondanks het ‘woeste studentenleven’ blijft hij ook nog eerzuchtig op de sportschool en op de voetbalvelden. Cédric speelt met een aantal studiegenoten in SV Rap 7 met o.a. Bart, maar recentelijk mocht hij een keer invallen bij het eerste. Toeval of niet maar na zijn invalbeurt leidde hij de gelijkmaker in en scoorde zelf de winnende goal. Inmiddels heeft Cedric al drie wedstrijden in het eerste achter de rug en is SV Rap ongeslagen gebleven. Volgende keer ga ik niet alleen naar NEC kijken, maar ook naar SV Rap 1!
 

Comments
Sign in or get an account to comment.