PoosConnections

By poosconnections

June Brennenraedts: mijn reddende engel!

Zaterdag 26 december: June Brennenraedts was vandaag mijn ‘reddende engel’ op Tweede Kerstdag. Deze feestdagen sluit ik mij altijd graag op met mijn dierbaren, maar dat betekent ook dat ik minder kans heb op bijzondere en onverwachte ontmoetingen. Tot grote verbazing van Marie-Françoise stelde ik daarom voor ’s avonds nog een drankje te drinken op de Brink met Daan Fens en Bernadette Keulaerds in de verwachting dat ik nog iemand zou kunnen spotten voor mijn  dagelijkse blog.
 
Uiteindelijk  stortten we ons  –in navolging van onze kinderen, niet in het uitgaansleven, maar streken we neer bij de gezellige open haard en de kerststal!  van onze vrienden. Onder voorbehoud dat ik dan een stukje mocht maken over de dochter van ‘Det’.
 
De eerlijkheid biedt te zeggen dat ik June nog maar weinig heb gezien, maar haar toch goed ken. Als vrienden praat je altijd graag (en veel) over je kinderen en dat geeft een beeld en band. Daarnaast heb ik deze zomer een zwoele avond op de Brink doorgebracht met June toen daar een film in de openlucht werd vertoond.
 
June heeft net als haar moeder zo’n sprekend, vrolijk en open gezicht dat je haar na een keer nooit meer zal vergeten. De moeder-dochter band is ook zo hecht dat het soms balanceert  tussen irritant kibbelen en elkaar intens lief hebben. Zeggen ze zelf. Ze kunnen geen dag zonder elkaar eigenlijk. Ze hebben beiden ook veel ruimte nodig en zouden daarom het liefst in een grote(re) stad willen wonen. Daan heeft dus eigenlijk twee bijzondere vrouwen permanent om zich heen. Is niet altijd even makkelijk, denk ik.
 
June heeft ook een jaar Frans gehad van Marie-Françoise. Vond ik ook heel bijzonder. Vandaag weer mogen zien hoe leuk pubers kunnen zijn. June was zichtbaar en onzichtbaar aanwezig. Inning verstrengeld om haar moeder, stil genietend van de huiselijke sfeer, gezellig meelachend en tussendoor haar social media leven activerend. Rond middernacht wist ik dat mijn zoon wat heeft gescharreld met haar nichtje. De wereld kent dus geen geheimen meer. En ik werk er aan mee. #sorry
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.