PoosConnections

By poosconnections

Hans Peek en de munten van bisschop van Deventer

Zondag 27 december: De After Christmas Sunday  heb ik gewijd aan een videoreportage over de droom van Hans Peek en zijn vrouw Saskia.  Het echtpaar heb ik enkele jaren geleden ontmoet op een voorlichtingsavond over duurzaamheid in de gemeente Stichtse Vecht. Als buurtambassadeur van Nudge voor Oud-Zuilen heb ik Hans direct gepolst voor de werkgroep Nieuwe Energie. Daaruit ontstond een fijne vriendschap.
 
De boerderij is inmiddels ingrijpend verbouwd en verduurzaamd. Thans wordt gewerkt aan de volgende droom: een voedselbos dat ook dient als buffer tussen de hoeve en de ringweg van Utrecht. Eerder deze maand hebben Marie-Françoise en ik met nog enkele tientallen vrijwilligers honderden bomen geplant. Later deze maand hoop ik nog wat uitgebreider op dit initiatief terug te komen via mijn blog.
 
Bijzonder vond ik wel dat er weer nieuwe levenscirkels ontstonden tijdens de reportage. Saskia sprak over haar liefde voor cultuur die haar vader heeft bijgebracht. Hij was jarenlang directeur van de schouwburg van Deventer… En Hans vertelde over de tal van archeologische vondsten die boven water kwamen bij de verbouwing. Waaronder muntjes van de bisschop van Deventer….
   
Inmiddels is de video al te zien via Youtube.

Comments
Sign in or get an account to comment.