PoosConnections

By poosconnections

Heleen Bosscher: superjuf en moeder!

Vrijdag 8 januari: Zelf vier ik zelden of nooit mijn geboortedag, maar de verjaardag van mijn vriendin Heleen Bosscher (62) mis ik zelden. De vrouw van mijn boezemvriend Hans Bisschops is op een of andere manier met mijn leven verknoopt geraakt. Het schept natuurlijk een band wanneer je bij alle vier kinderen op kraamvisite bent geweest en tegenwoordig negen kleinkinderen in het huis ziet rond huppelen.
 
Baren en kinderen opvoeden zijn de grote passie van Heleen, die maar geen genoeg kan krijgen van les geven op Lorentzschool in Leiden. Het is dan ook geen toeval veronderstel ik dat Meike verloskundige is en Sanne eventmanager bij Sanoma voor jongeren (oa Tina).
 
Heleen is een bijzondere vriendin, die haar gevoel niet altijd kan of wil laten zien. Ze laat zich liever leiden door haar ratio. Het liefst zou ze ook alles bij het oude willen laten houden, want aan verandering heeft ze een broertje dood. Ze kan scherp zijn, maar is altijd eerlijk en extreem betrouwbaar. Haar gastvrijheid is ongekend, zowel in Leiden als ook op Terschelling. Onze vrienden zijn ook haar vrienden.
 
En nog altijd ben ik geroerd wanneer ik na bijna 16 jaar nog steeds een foto van Conny op de dressoir zie staan. Elk jaar houdt Heleen haar mooie band met mijn vrouw levend op haar verjaardag. Dat is onbetaalbaar. Vandaar dit stukje om haar vandaag in te lijsten!

Comments
Sign in or get an account to comment.