PoosConnections

By poosconnections

Pieter van Dijk: Dijk van een vriend!

Dinsdag 12 januari: Straks verhuis ik voor de veertiende keer in mijn leven. Maar aan elke huis en plek waar ik heb mogen wonen, bewaar ik herinneringen aan mooie ervaringen en mensen. Zo heb ik in Driebergen jarenlang langs de lijn gestaan bij de voetbalwedstrijden van Bart. Dat leidde tot een schitterende vriendschap met Pieter van Dijk. Hij is vader van Manasse, indertijd vriend en ploeggenoot van mijn zoon, en binnenkort werkzaam bij de KNVB als financieel analist.
 
Met Pieter mag ik jaarlijks mee op wintersport. We verblijven dan altijd enkele dagen in zijn boerderij  'de 4 jaar getijden' in het Tsjechische Reuzengebergte. Vorig jaar was ik er voor de zesde keer. Elke keer is het weer een feest met Pieter te mogen optrekken.
 
Pieter is om verschillende redenen een heel bijzondere man. Het geloof heeft nog altijd een erg belangrijke rol en functie in zijn leven en gezin. En dat onderwerp mag hij altijd graag aanroeren wanneer we enkele dagen met elkaar op pad zijn. Ik leer daar veel van. Maar ook het intens genieten van de natuur en stilte delen we samen.
 
Als ik mijn ogen sluit dan zie ik hem op zijn grote herenfiets door het dorp rijden op weg naar zijn school, waar hij directeur is van de Kring. Een echte hoofdonderwijzer dus, maar ook een waar de hele school, inclusief leerlingen en ouders, dol op is. Heb hem ook een aantal keren opgezocht op zijn werk en die fijne sfeer mogen proeven.
 
Afgelopen jaar heb ik met Allfixed onderzocht hoe we zijn school kunnen verduurzamen. Vandaag weer een nieuwe stap gezet voor een analyse en mogelijke uitwerking. Spannend. Alleen de mededeling van Pieter dat we dit jaar misschien een keer niet samen op de latten staan, was een tikje spijtig. Ik verheug mij er des te meer op in 2017 weer samen op uit te trekken.
  

Comments
Sign in or get an account to comment.