PoosConnections

By poosconnections

Rob Kauffman: geknipt voor Hillegom

Zaterdag 16 januari: Het (literaire) tijdschrift Hotel Flora van het 1 April genootschap Rien van Nunen komt weer uit. Vandaag over mijn schaduw heen gestapt en besloten over de meest zonnige kant van het altijd door mij verfoeide Hillegom te beschrijven.

Rob Kauffman (57) symboliseert  dat positieve gevoel dat ik altijd heb geweigerd te erkennen. We kennen elkaar van de St Jozefschool waar hij ‘boven mij’ de schoolbanken deelde met mijn neef en broervriend Clemens van Heck. Later kwamen we elkaar tegen op de ‘eendjes mavo’  waar ik eerst heen moest omdat de havo in Lisse een gevaarlijk gebied was omdat daar wel eens een jointje werd gerookt…. Ook Frènk van der Linden werd gedwongen zich eerst in diezelfde ‘vertrouwde omgeving’ te scholen alvorens hij via de havo naar de School voor de Journalistiek mocht gaan. Die betutteling is een van de vele redenen waarom ik Hillegom verafschuw.
    
Rob is echter zijn hele leven verknocht gebleven aan Hillegom. Hij leidt er samen met zijn vrouw Tanja Spierings Mode. De mensen komen van heinde en ver naar deze winkel. Vandaag wilde ik het geheim van zijn gastvrijheid en populariteit ontdekken. Ik ben onder de indruk geraakt en ga er een verhaal over schrijven. Wordt vervolgd dus.

Comments
Sign in or get an account to comment.