PoosConnections

By poosconnections

Mario Lai zorgt voor kroon op vriendschap

Woensdag 20 januari: Mario Lai heeft vandaag Marie-Françoise, Hans en Annelies Blokzijl en mij in de gelegenheid gesteld een bijzondere avond te hebben in de Keizerskroon. We vierden de verjaardag van onze ‘jongste vriend’ Jochem van der Sloot. Hij werd vandaag 85 jaar en 85 dagen!

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we een dag hebben gesmokkeld omdat ik morgen word verwacht bij het beraad van het Innovatiekabinet van de KvK. Naarmate de avond vorderde en Jochem van de schrik was bekomen van zijn surprisefeestje in Deventer, dat hij consequent Hansenstad noemde, werd ik onderricht in rekenen. Pijnlijk moment voor mij, want ik moest toen erkennen dat ik hem een dag te vroeg in het zonnetje heb gezet. ,,Mijn dagen zijn geteld’’, zo riep hij vertwijfeld uit. Heb nog gepoogd de avond te rekken tot middernacht.

Jochem werd gelukkig overmand door romantische gevoelens in de Keizerskroon, dat vroeger dienst deed als stallen en in een ander verleden een hotel was waar artiesten als Toon Hermans en Wim Kan graag vertoefden. Hansenstad veranderde als gevolg van de wijn in Deventer aan de Seine. 

De entourage met de prachtige muurschilderingen, klassieke schilderijen, tafellinnen en hoge plafonds ademde ook een Franse sfeer uit. Mario Lai en zijn vriendin Evelien Strik hebben enkele jaren geleden tv-kok Herman den Blijker ingeschakeld om Keizerskroon een makeover te geven.
Het restaurant heeft zijn grandeur terug gekregen, maar ook de menukaart heeft weer ambities. Er wordt lekker en biologisch gekookt. Een aanrader. En de beloning is er. Sinds deze zomer zit het restaurant elke avond nagenoeg vol. Onder wie een grote groep dames die ons bij vertrek afleidde. Bleken mondhygiënisten te zijn uit Oost-Nederland. Uitgerekend vandaag was ik voor het eerst in mijn leven bij een mondhygiëniste op bezoek geweest…

Marie-Françoise en ik hebben de smaak zo te pakken van Mario dat we zondag ook naar zijn Festa Paesana concert gaan in de Bergkerk met een polifonisch koor en optreden van zijn dochter.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.