PoosConnections

By poosconnections

Maurice Westerwoudt: Big Innovation Friend!

Dinsdag 19 januari: Voor de negende keer is op de tweede dinsdag van de maand  januari de Big Improvement Day gehouden. De laatste jaren mag ik op uitnodiging van Maurice Westerwoudt, directeur innovatie en special projects van Winkelman Van Hessen, deze dag van dwarsdenkers, beleidsmakers en opinieleiders bijwonen.

In het circustheater in Scheveningen stond talent (ontwikkeling) centraal. Een boeiend onderwerp.
 
Het was voor mij vooral een feest zoveel bekenden en gelijkgestemden te zien en te ontmoeten. Voor de komende weken poets ik weer graag mijn agenda schoon voor vervolgafspraken, te beginnen met Maurice.
 
We kennen elkaar al 20 jaar. In mijn tijd als voetbaljournalist van het Algemeen Dagblad en later als hoofd communicatie van de KNVB kruisten onze wegen zich al. Maurice was toen veiligheids- en safety coördinator van Feyenoord. Maurice vond ik toen al een held, want hij durfde verantwoordelijkheid te nemen. En daar had je toen heel veel moed en tact voor nodig. Op het dieptepunt van het vandalisme werden zelfs vechtpartijen georganiseerd in Beverwijk.
 
We trokken toen namens de KNVB samen met de veiligheidsmensen van Ajax en Feyenoord op om een dialoog op te starten en een jaar van bezinning af te dwingen.
Na 14 jaar volgde voor Maurice promotie als lid van de directie van ADO Den Haag. Ook daar genoot Maurice veel vertrouwen, zelfs bij de lokale overheid. Bijzonder vond ik dat Maurice ondanks de werkdruk en stress altijd goed geluimd was.
 
En nog steeds maak ik een diepe buiging dat Maurice (48) ondanks al die tropenjaren ook intens kan genieten van zijn rol als opa (5 en 1 jaar) en vader van drie kinderen (26, 23 en 3 jaar). Een vrolijkere opa kan ik mij niet voorstellen.
 
In zijn huidige functie laat Maurice andermaal zien dat werken onder zijn leiding een feestje is. Zo heb ik mogen aanschouwen. Tegelijkertijd hebben we beiden de wens en ambitie ook op het gebied van innovatie eens samen te werken. Ga onderzoeken of het programma "Nederland innoveert" ook wortel kan schieten in oost-Nederland.
 
Dit programma zorgt voor een match tussen scholen en bedrijfsleven met als doel de getalenteerde en afgestudeerde leerlingen in eigen regio perspectief te bieden. Daarbij werkt het team van Maurice niet alleen samen met multinationals maar ook met de grote brancheverenigingen en overheden.
   
,,Jij staat niet alleen bovenaan mijn lijstje van relaties die ik graag uitnodig voor de Big Improvement Day, maar ik wil ook heel graag samenwerken." Zo'n prachtig compliment en challenge is natuurlijk onweerstaanbaar voor mij!

Comments
Sign in or get an account to comment.