PoosConnections

By poosconnections

Pieter Jan Fledderus: traint en coacht BV Isala 3

Zaterdag 6 februari: Na het kerstreces heeft Pieter Jan Fledderus aangeboden het derde herenteam van BV Isala te trainen en te coachen. Als niet spelend lid heb ik gisteren eindelijk mijn team een keer in actie gezien onder leiding van Pieter Jan, die in het dagelijkse leven proces operator is bij Akzo Nobel.
 
Ik was best hoopvol gestemd, want het team stond bovenaan en had nog maar een keer verloren tegen Twello. Amical 3 uit Enschede werd onderschat of speelde uitzonderlijk goed, want de eerste driepuntpogingen gingen er allemaal in. Waardoor ik een leuke en vooral spannende wedstrijd zag.
 
Pieter Jan moest scherp coachen om zijn team voor een nederlaag te behoeden. Nadat in de verdediging orde op zaken werd gesteld, hervond Isala zich. In de slotfase galoppeerde het team uit Enschede zich waardoor Isala nipt met 64-62 kon winnen in sporthal de Kroon.
 
Pieter Jan genoot er zichtbaar van, mede omdat zijn zoon Jeroen ook deel uitmaakt van het team. Daarna bleef hij direct in de sporthal achter om ook heren 2 nog aan het werk te zien. Zijn zoon speelde immers nog een wedstrijd. En als echte liefhebber wilde Pieter Jan niet achterblijven..
 
In zijn hart had hij zelf ook nog even willen meedoen, maar de bank was al overbezet en de wedstrijd tegen Amical was te spannend om te experimenteren. Kijk uit naar zijn eerstvolgende training. Ik word nog steeds beter bij Isala, maar had (nog) weinig kunnen betekenen voor mijn team dat bestaat uit een mengeling van jong en ervaren spelers en nieuwkomers.
 

Comments
Sign in or get an account to comment.