PoosConnections

By poosconnections

Mark Fuller mijmert als voetbalfilosoof

Maandag 22 februari: Ouder worden heeft als prettige bijkomstigheid dat je steeds meer mensen kent. En als je gelukkig bent zoals ik dan wordt je verzameling mooie en interessante personen steeds groter. Vandaag het genoegen gehad weer eens bij te praten met Mark Fuller (bijna 59), concept developer en sociaal mediamanager van FD en BNR Networks.
 
In Dauphine in Amsterdam getracteerd op een overdosis energie, frustratie over praten en niets doen, zeldzame en visionaire media expertise en liefde voor het voetbal.
 
In een vorig leven was Mark correspondent van The Times in Nederland. In die tijd huurde ik Mark in als editor van verhalen voor een Amerikaans voetbalprogramma. Later kwam ik hem tegen als aanvoerder en financieel journalist bij de jaarlijkse Moneymatch en daarna ontmoette ik hem nog eens als lid van de hoofdredactie van afwisselend BNR en FD en bestuurder van de Nederlandse Vereniging voor Journalisten.
 
Mark is thans mede architect van de Green Quests met o.a. mijn held Ruud Koornstra, Jan van Betten en Marjan Minnesma. Deze beweging helpt grote organisaties te verduurzamen.
Mark gaat mij uitnodigen voor een van zijn volgende expedities. Ik betrek hem binnenkort bij een media innovatie van Harry Romkema en Henk Steenhuis in Deventer.
 
Tot slot drijft voetbal ons ook weer in elkaars armen. Mark, die barre tijden kent als supporter van Manchester United, zou graag eens voetbalfilosoof willen zijn. Ik heb nu de belofte neergelegd met een aantal zijlijndenkers een avond te organiseren over dit (on)zinnige thema. Reken dan ook op bijdragen van mijn vrienden Hans Schraders (voetbalfuturoloog) en Jacco Swart (directeur Eredivisie). Waar een kop koffie al niet toe kan leiden!
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.