PoosConnections

By poosconnections

Yves Strijbosch: praat ook graag met zijn camera

Zondag 13 maart: Nog voordat ik Marie-Françoise enigszins kende, was ik een tijdje bevriend met haar broer Yves. We deelden op de middelbare school onze passie voor fotografie. Waren lid van een jongeren vereniging met een eigen doka. En met een zelf gemaakte perskaart deed ik mijn eerste schrede op het journalistieke pad als redacteur van het ‘Rode weekblad’. Yves verzorgde het beeldmateriaal bij mijn verslag over de marathon van de Bollenstreek want schrijven was uiteindelijk meer aan mij besteed.
 
Vandaag was Yves op bezoek bij zijn ouders en wilde hij graag ook met zijn vrouw Margareth ons nieuwe huis Unter den Linden bekijken. Als senior calculator in de woning en utiliteitsbouw bekeek hij het huis door een andere bril dan wij. De schouw werd afgesloten met een foto die bij dit blogje hoort. Heb Yves uiteraard gevraagd naar de ideale compositie en lichtinval.
 
De IJssel hebben we uiteindelijk als decor gekozen. Deze prachtige en soms woeste rivier stroomt vlak bij ons nieuwe huis. Het water boeit Yves ook. Hij is van plan met zijn roeiclub uit Zaandam een estafettetocht (varen/fietsen) te organiseren van Maastricht naar Den Helder. Rivieren van het kaliber als de IJssel moeten dan ook worden getrotseerd. Het siert Yves als echte doorzetter dat hij dit avontuur opzoekt. Levert straks ongetwijfeld veel stof tot praten voor hem op….
 
 

Comments
Sign in or get an account to comment.