PoosConnections

By poosconnections

Marie-Claude Robert kent een andere Janssens

Maandag 28 maart: Mijn 14 droomherinneringen aan Johan Cruijff bracht mij ook weer in contact met Marie-Claude Robert (63). Zij is de charmante ex vrouw van mijn voetbalheld Cas Janssens, die in Frankrijk  zijn oude en oorspronkelijke naam Frans(iscus) weer heeft aangenomen.
 
Marie-Claude woont evenals haar ex in het Zuidfranse Nîmes. Met de komst van een tweede kleinkind is er nog meer gedeelde trots. Zoals ze ook heel blij was met de foto die ik heb gepost van Johan Cruijff met Cas en haar twee zonen Yan en Sebastien.
 
Sinds vorig jaar help ik (Metro)journalist Jeroen Haverkort bij het maken van een boek over het leven van de verdwenen topscorer van de eredivisie. In Nijmegen groeide hij als spits van NEC uit tot een cultheld. Hij was niet alleen de meest scorende aanvaller van de hoogste divisie in 1973, maar de journalisten smulden ook van de verhalen die ze over het leven van Cas konden schrijven.
 
Marie-Claude en haar zonen Sebastien en Yan zijn daar niet blij mee, want in Frankrijk hebben ze hun vader van een andere kant leren kennen. Ze herkennen zich geenszins in die verhalen. Ik hoop binnenkort de familie op te mogen zoeken aan de Franse kust, maar dan graag met Jeroen erbij zodat hij de kans krijgt de andere kant van het leven van mijn held te beschrijven.
 
Dat is best spannend, want Cas leidt al vele tientallen jaren een teruggetrokken bestaan en is in Nîmes onbereikbaar voor zijn familie in Tilburg en andere bekenden in Nederland. Zijn ex-vrouw spreekt echter nog altijd heel respectvol over hem. Ze is ook nog heel begaan om haar Frans(iscus) mits het Nederlandse verleden maar niet meer wordt opgerakeld.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.