PoosConnections

By poosconnections

John Goedegebuure: media innovator pur sang

Maandag 2 mei: John Goedegebuure zit verweven in mijn levens als journalist, ondernemer en voetbal/innovatiepromotor. Ooit was hij mijn overbuurman op de Westblaak toen ik bij het AD werkte. Hij was toen verbonden aan Prudential Securities. Hij ondersteunde later mijn plannen de Nederlandse voetbalschool in Amerika uit te dragen.
 
In een volgend leven richtte John zich op de media.  De KNVB maar vooral Syntens Innovatiecentrum stonden open voor de vernieuwingen waar John zich mee bezighield, zoals narrowcasting en live internet programma’s.  Ik raakte in die tijd ook bevriend met zijn zoon Roderick die stage bij mij liep.

Een mooi initiatief waar John de geestelijke vader van is is fieldhockey.tv. Alle wedstrijden in de hoofdklasse versloeg hij met dit kanaal. Inclusief de verrichtingen van zijn tweeling, van wie Laurens op dit moment weer strijdt om het Nederlands kampioenschap. Hij mag zich daarnaast wereldkampioen zaalhockey noemen.
 
John zelf is tegenwoordig partner van een leverancier van reuze tv schermen, die geschikt zijn voor clubhuizen waar de sporter live sport kan zien, maar ook regionale (commerciële) informatie op kan ontvangen. Op dit moment is hij daarmee erg succesvol in Noord-Nederland door een samenwerking met de NDC Mediagroep.
 
Deze week praten we weer verder bij, want John is als publicist van Marketingfacts altijd goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. In zijn enthousiasme praat hij  soms zo lang door dat ik hem niet altijd meer kan volgen, maar we hebben elkaar altijd veel te bieden. Ik kijk uit naar zijn komst. En de volgende keer spreken we weer af bij hem thuis in Lisse!
(Inmiddels heb ik met John gesproken en zag ik tot mijn verbazing dat hij zijn snor heeft weggehaald. Zijn vrouw die hem nooit zonder snor heeft gekend, had hem daartoe aangespoord. Direct een nieuwe foto gemaakt) 

Comments
Sign in or get an account to comment.