PoosConnections

By poosconnections

Dominique van Kooten hangt de slingers op

Donderdag 5 mei:  Hemelvaart was voor mij een tocht met paard en wagen in de ochtenddauw naar een hemelse plek op de Veluwe voor een picknick. Ik heb deze reis gevierd met mijn jongste en oudste vriend Jochem van der Sloot (85) en zijn ‘groom’ Yvonne Wellink. Een post over deze goddelijke dag op Facebook leidde tot veel reacties, onder wie een like van Dominique van Kooten. Haar lijfspreuk ‘Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen’ koester ik elke dag.
 
Op de een of andere manier veronderstelde ik dat Dominique en Jochem elkaar goed zouden kennen, minimaal via Facebook.  Beiden houden van goede smaak, het goede leven en komen uit het Gooi. Maar ze blijken elkaar toch niet goed te kennen.
 
Weet zeker dat ook Dominique deze tocht fantastisch zou hebben gevonden. Twee jaar geleden heeft ze er voor gekozen Nederland te verlaten en zich te vestigen in Javea. In de Spaanse zon komt ze meer tot rust en dat doet haar gesteldheid en lichaam goed. Wel bijzonder dat ze in Javea op een steenworp afstand woont van mijn Syntens makker Hans Buurman.
 
Heb Dominique leren kennen via mijn vriend Hans Blokzijl. Do en ik hadden direct een klik, vooral op het gebied van duurzaamheid waar Dominique met haar levenspartner Kees tal van initiatieven heeft ontwikkeld onder de vlag van Vital4life Foundation.

Haar hang naar perfectie is echter zo groot dat Dominique moeite heeft ergens rustig te landen, denk ik. De hemelvaartstocht gun ik haar daarom volgend jaar ook. Weet zeker dat Jochem best bereid zich als gastheer op te werpen.
 
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.