PoosConnections

By poosconnections

Hans Blokzijl: 24/7 connected

Zondag 20 september: Vandaag vier ik dat dit fotoblog al meer dan 10.000 views heeft gegenereerd. Ben er een beetje beduusd van. Twee maanden geleden leek het mij leuk de handelsnaam Poos Connections te laden door elke dag inzicht te geven met wie ik optrek en samenwerk. Nooit verwacht dat zovelen daar interesse in hebben. Maar ook ontzettend fijn om elke dag iemand op een persoonlijke manier in het zonnetje te mogen zetten. Het is bijna verslavend. Ik kan een dag pas naar tevredenheid afsluiten wanneer ik het stukje af heb en is goedgekeurd door mijn emotie-eindredactrice Marie-Francoise.
 
Ook heel bijzonder om te concluderen dat niet de  bekendste personen (Herman van Veen, Ernest Faber of AH filiaalhouder Harry Piekema) maar de aller daagse zaken uit het leven het meest worden gelezen. Het stukje over kleine Mik spant wat mij betreft de kroon. Is veel beter gelezen dan mijn eerste stukje over nota bene zijn vader en mijn ondernemersheld Ruud Koornstra.
 
Vandaag heb ik bewust gekozen voor Hans Blokzijl. Met hem heb ik voor mijn gevoel een 24/7 relatie. Er gaat bijna geen dag voorbij dat we elkaar niet spreken. Afgelopen jaar was ik zelfs een halve dag per week met hem verbonden voor een mini soapserie die we overigens alleen delen met een kleine groep van vrienden en familieleden.
 
Hans en ik zijn zo anders dat deze tegenstellingen ons blijkbaar bindt. Ik voel mij niet alleen erg vertrouwd en geliefd bij Hans en zijn vrouw Annelies maar ik kan er ook nog kind zijn. Hans en ik verwonderen, verbazen en genieten intens van grote, kleine en afwijkende zaken in het leven.
  
Wij koesteren onze vriendschap. Mijn zelfbenoemde functie als voorzitter van de fanclub van het Genootschap van vrienden van Hans Blokzijl beschouw ik daarom als een levenstaak.

Comments
Sign in or get an account to comment.