PoosConnections

By poosconnections

Daphne Diephuis, de ideale collega!

Donderdag 12 mei: Mijn eenjarige experiment met mijn fotoblog over mijn netwerk loopt bijna ten einde. Nooit gedacht dat het zoveel impact zou hebben en zoveel lezers (bijna 57.000 views!)  zou boeien. Elke keer word ik weer blij van de reacties. Vandaag werd ik blij verrast door ex collega Daphne Diephuis die het leuk vindt om via social media te vernemen wat ik zoal uitspook. Om mij te paaien weer eens naar Groningen te komen, kreeg ik het aanbod volgend seizoen met haar naar de wedstrijd FC Groningen-NEC te gaan. Onwijs gaaf en leuk. Typisch Daphne zou ik haast zeggen. Wist overigens niet dat Daphne ook wat met voetbal heeft.
 
In mijn tijd bij Syntens was ze al zo bevlogen dat ze haar hand er niet voor omdraaide om 3 tot 4 x per week van Groningen naar Nieuwegein te rijden. En ’s avonds reageerde ze ook altijd spontaan wanneer ik mij weer eens niet kon bedwingen nog een mailtje naar haar te sturen. Ze zette het innovatienetwerk digitaal op de kaart, maar ze slaagde er ook altijd in om bijna alle adviseurs goed te bedienen en goed van repliek te dienen.
 
Ik had duidelijk een groot zwak voor haar en zij ook voor mij, zo kreeg ik bij haar afscheid te horen. Ik heb bij Daphne gemerkt hoe belangrijk het is om mensen vrijheid te geven, uitzicht te bieden op groei en ze betrokken te houden bij de missie van je werk en bedrijf. Als je dat lukt, dan krijg je een gesmeerde organisatie. Daphne was daarbij een kanjer. En of ze haar haren nu blond of paars had geverfd haar professionaliteit maakte altijd grote indruk.
 
Na haar vertrek naar het waterbedrijf Groningen heb ik haar nog een enkele keer gezien. Met dank aan Facebook kan ik haar nog enigszins volgen.  Ik verheug mij op een weerzien. Wat mij betreft mag de openingswedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen FC Groningen-NEC worden!
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.