PoosConnections

By poosconnections

Hein Kieskamp staat op en gaat naar bed met Eagles

Vrijdag 13 mei: Go Ahead Eagles zit in het DNA van de stad Deventer, heb ik gemerkt. Was graag met Niels IJsseldijk, de koper van het huis van Marie-Françoise, meegegaan naar de ontmoeting tegen VVV voor de nacompetitie, maar de Adelaarshorst was al snel uitverkocht. Uiteindelijk toch wat sfeer geproefd, want na het klussen in de Lindenstraat reed ik mij vast in een kluwen van Eagles supporters die zich om de hoek bij cafÄ— Borrelhoek had verzameld.

Vandaar liepen ze in een mars naar het stadion. Een typische Engelse gewoonte die de supporters van deze cultclub hebben overgenomen voor bijzondere wedstrijden. Heb Hein Kieskamp (links op de foto met zijn maten) daarom uitgekozen als connectie van de dag. Hij is 30 jaar en gaat al vanaf zijn 8ste met zijn vader naar alle thuiswedstrijden. Sinds drie jaar bezoekt hij ook alle uitwedstrijden. Hij kan niet slapen als zijn club eens verliest. Hij is verknocht aan de Eagles.

Hein woont in Apeldoorn en werkt bij de groenvoorziening van de gemeente. AGOVV heeft hem nooit kunnen boeien. Eagles des te meer. Vooral door de sfeer en de ludieke acties die de supporters steeds spontaan verzinnen. Zoals de mars naar het stadion of de ene minuut dat de supporters doelman Ten Rouwelaar van NAC toezongen met You never walk alone in de 61ste minuut ter nagedachtenis aan zijn overleden moeder die maar 61 jaar mocht worden. 

Weet zeker dat Hein nog menig biertje heeft gedronken na de mooie en benauwde zege op VVV.

Ongetwijfeld was Paul Bosvelt daar ook bij. Kwam hem ook tegen bij deze groep fans. Paul is tegenwoordig jeugdtrainer van FC Twente, maar hij is altijd verbonden gebleven aan Go Ahead bij welke club hij in het betaalde voetbal debuteerde. Heb hem nog meegemaakt met het door mij bedachte voetbalprogramma Goalmaster. Zoals ik mij ook nog goed kan herinneren dat Paul met Feyenoord de UEFA Cup won in de Kuip. Daarna heb ik hem in mijn KNVB tijd nog meegemaakt bij het Nederlands elftal als international. Gouden kerel! Prachtig om te horen dat hij samen met zijn vrienden en ex-ploeggenoten Dennis Hulshoff en Marco Heering (assistent trainer Almere City), een seizoenkaart heeft voor de Leo Halle tribune en vandaag gewoon meeliep met de mars. Dat maakt Go Ahead dus ook zo bijzonder!

Comments
Sign in or get an account to comment.