PoosConnections

By poosconnections

Niels IJsseldijk: reddende engel bij Eagles

Maandag 8 februari: Vandaag besloten voor de eerste keer naar Go Ahead Eagles te gaan. Ben al twee keer op de fiets langs het vernieuwde stadion gereden om te genieten van de unieke sfeer. De Adelaarshorst aan de Vetkampstraat ligt midden in een woonwijk. Alleen in Engeland kom je dit soort voetbalbolwerken nog tegen.
 
Een half uur voor aanvang van de wedstrijd tegen FC Den Bosch zit ik nog bij Marie-Françoise aan de koffie. In de stromende regen meld ik mij bij het stadion. Ik blijk een clubcard nodig te hebben. Gelukkig ken ik de voorzitter van de Raad van Commissarissen goed, maar hij neemt vijf minuten voor de aftrap zijn telefoon niet meer op.
 
Ik wil eigenlijk weer weglopen, totdat mijn naam wordt geroepen door Niels IJsseldijk (links op foto). Niels en Nicole hebben het huis van Marie-Françoise gekocht. We hebben bijna dagelijks contact over de overdracht. Ik weet dat hij supporter is, maar dat uitgerekend Niels mij moet helpen is bizar. Op vertoon van zijn seizoenkaart mag ik een kaartje kopen. Wil graag bij Niels op de B-side op de staantribune de wedstrijd meemaken met een biertje in de hand. Zoals voetbal eigenlijk beleefd moet worden. Niels staat daar altijd met zijn vaste maten.
 
Ik geniet van de Engelse entourage, ondanks de harde wind en slagregens. Wanneer de scheidsrechter een vermeende fout maakte, scandeert de B-side dat zij scheidsrechter Makkelie willen. Vorig jaar in de ontmoeting tegen Vitesse gaf hij de Arnhemmers tot tweemaal een strafschop en ontving Türüc van Go Ahead een rode kaart. Dat is wat anders dan een arbiter allerlei ziektes toewensen. Het schijnt dat Makkelie zelfs beterschapkaarten heeft gekregen toen hij dit seizoen geblesseerd raakte. #voetbalhumor
 
Niels en ik vermaken ons erg bij de wedstrijd die helaas niet door Go Ahead Eagles wordt gewonnen. Zelfs met tien man doet de thuisclub er alles aan om onder leiding van de nieuwe trainer Harry Decheiver de overwinning te forceren. Het staande applaus na de 0-0 maakt duidelijk dat de ruim 5000 toeschouwers zich hebben vermaakt.
 
Niels doet direct de toezegging dat hij mij nog een keer meeneemt naar de Eagles. Op mijn beurt neem ik Niels een keer mee naar NEC. We weten van elkaar dat de verkoop van het huis van Marie-Françoise leidt tot meer ontmoetingen.
 
 
 
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.