PoosConnections

By poosconnections

Annemarie van Gaal en haar Apollodroom

Dinsdag 9 februari: Ik schrijf deze maand over Apollodromen van heldinnen van de leden van het Innovatiekabinet van de Kamer van Koophandel. Voor mij is dat al een soort van Apolloproject. Elke dag hang ik aan de lippen van bekende autoriteiten. Gisteren en vandaag contact gehad met Annemarie van Gaal, publicist, tv-maker, ondernemer en vooral heel erg aardig. Ze is de heldin van professor Wim de Ridder, minister van Welvaart.

Het toeval is dat ik Annemarie direct en indirect afgelopen jaren al een paar keer heb ontmoet. Voor de MKB Innovatie Top 100 werd zij door innovatieve ondernemers heel vaak genoemd als rolmodel. Dit leidde uiteindelijk tot een leuke ontmoeting tussen Annemarie en Ineke Hurkmans van Jump Movement. Daarna heb ik mij ingezet voor de campagne van mijn vriend Toine Manders voor de Europese verkiezingen. We wilden graag een koppeling maken met Annemarie omdat zij indertijd veel belangstelling toonde voor Europa. Beiden zijn bovendien opgegroeid in Helmond. Uiteindelijk wilde Annemarie haar (kostbare) tijd niet besteden aan de politiek.
 
Maar deze week was er weer aanleiding contact te mogen hebben met Annemarie, die ondanks haar roem en goed gevulde bankrekening altijd zichzelf is gebleven en oog heeft voor normaal doen. Haar pleidooi voor ‘betaalbaar recht’ voor Jan Modaal en werk ruimte voor moeders met kinderen was weer heel mooi. Op de dag van de vrouw (8 maart) hopen we er meer over te mogen melden.
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.