PoosConnections

By poosconnections

Ronald Dudok van Heel: 'n verlichte geest

Dinsdag 7 juni: Ronald Dudok van Heel is een van de leden van mijn dreamteam met de codenaam BVC DaZ. Gisteravond ging hij mee op ‘expeditie’ waar we hardop verder droomden van een nieuw en uniek plan voor Deventer.

Vorig jaar heb ik Ronald voor het eerst ontmoet  op een avond van de Rotary waar ik een presentatie mocht geven over het boekje ‘Deventer, de plek’, geschreven door mijn broervriend Clemens van Heck. Ik vond Ronald direct een gedroomde partner, door zijn ervaring met horeca, geluid, beeld en evenementen. Bovendien kent Deventer bijna geen geheimen voor Ronald.
 
In die periode van onze eerste ontmoetingen worstelde Ronald nog met zichzelf, maar vanavond heb ik mogen concluderen dat hij herboren is. Ik heb genoten van zijn enthousiasme, humor en bevlogenheid. ,,Ik ben 49 jaar, maar als ik de laatste twee jaar er van afhaal door mijn mindere periode dan ben ik eigenlijk nog maar 47 jaar.”
 
Bij Heuvelman in Culemborg, een vooraanstaande aanbieder van AV en audio (oa hotels, zeilregatta’s en evenementen als de Giro) heeft Ronald de liefde voor beeld en geluid hervonden. Vooral licht is zijn energiebron. ,,Geen mens kan zonder licht maar het zorgt ook voor sfeer.’’
 
Als kind zat Ronald al achter de knoppen. Eerst als DJ, maar later bij Avro’s Toppop als lichttechnicus. Daarna volgde tal van evenementen. Een nachtmerrie was daarbij het World League volleybal in 2009 in eigen land. De avond voor de start van het evenement kreeg Ronald te horen dat het licht niet goed hing. Het moest tien meter hoger dan bij landelijke wedstrijden…
De hele nacht werkte Ronald met alle mogelijke relaties door aan een oplossing om vervolgens ’s ochtends te concluderen dat alle lampen de spanning niet aan konden en stuk gingen.
Het toernooi ging door, maar de extra kostenpost van 20.000 euro werd als een hete aardappel door iedereen doorgestuurd naar een ander…
 
Ronald Dudok van Heel geniet tegenwoordig des te meer van de evenementen die hij organiseert om ‘zijn’ stad leven(diger) te houden. Zoals Tour de terras, een muzikaal en culinair festijn in Deventer. Alles wat de stad verrijkt en verblijdt kan rekenen op de steun van Ronald. Ik ben daarom erg blij dat Ronald lid is van mijn ‘dreamteam’. Wordt vervolgd!
   
 

Comments
Sign in or get an account to comment.